onsdag 26 maj 2021

20 frågor om TV-serier

Denna tag om TV-serier vet jag inte var jag har hittat men då jag inte hade något annat att skriva om idag, så tänkte jag att jag gör den.

1. Nämn en tv-serie där du sett alla avsnitt minst två gånger? 
Det var lite svårt, kommer på någon som jag har sett en hel del av avsnitten flera gånger men inte alla säsongers avsnitt, oftast har jag inte sett om den sista säsongen. Men de två jag sett mest och oftast av är Teen Wolf och The 100.

2. Nämn en serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av? 
Här får svaret bli en serie som jag håller på att se på just nu, som jag definitivt inte skulle vilja missa ett avsnitt av: Killing Eve.

3. Nämn en tv-serie som du gillar men som ingen annan tycker om? 
Svår fråga, men om man skulle se till vad för åldersgrupp och kön jag tillhör är väl knappast en serie riktad mot ungdomar, och sen som kvinna känns det som det är mera romantiska serier jag skulle se. Ska vi säga Freakish, sen är det lite synd att just den serien blev nedlagd innan det kom ett avslut på den.

4. Nämn en tv-serie som du önskar att du aldrig tittat på? 
Ähum, det har jag nog ingen att svara på, för om jag hade börjat se en serie som jag inte gillat har jag ju inte tittat klart på den, så det finns ju ingen som jag kan säga att jag inte önskat jag sett på.

5. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att vilja titta på en tv-serie? 
Många gånger så blir jag så inne i en serie jag set så att jag fastnar för vissa skådespelare/skor så jag kollar in vad de har gjort för något annat och även ser på det, så till ex Arden B Cho (Från Teen Woolf till Freaksih) och Daniel Sharman (Från Teen Wolf till Fear the walking dead (säsong 3) och The Originals (säsong 2)).

6. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att INTE vilja titta på en tv-serie? 
Detta var en svår fråga, har ingen som hoppar upp i mitt huvud.

7. Nämn en tv-serie som du kan citera från? 
 "My sister, my responsibility". Bellamy från The 100.
"First we survive, then we find our humanity back" The 100
"...........May we meet again". The 100

8. Nämn en tv-serie som du brukar nynna introsången till?
Det finns det ingen, är inte bra på att nynna överhuvudtaget, däremot varje gång jag hör Imagine Dragons Radioactive, Spelas i premiäravsnittet av The 100.
En omgjord version används i säsong 3 avsnitt 3.
9. Nämn en tv-serie som du tycker att alla ska titta på? 
Det finns det många, speciellt de jag nämner i frågorna här.

10. Nämn en tv-serie som du äger på dvd? 
Buffy the Vampaire slayer, Förhäxad och Pretty little liars mfl, inte alla säsonger.

11. Nämn en skådespelare som startade sin karriär i ett annat forum och senare överraskade dig med sitt skådespeleri i en tv-serie? 
Det blir en uppdatering av detta svar efter jag har fått tänka efter, till att först inte komma på något att svara.
Men Felix Sandman (som är artist känd från Mello -17 (med FO & O), -18, och -20) som är huvudkaraktär i Störst av allt och med i Hjem til jul.

Sen även William Spetz, Youtuber och med i ungdoms humor programmet, Tre kvadrat är även han med i Störst av allt.


12. Nämn en tv-serie som du gärna vill börja titta på i framtiden?
Shadow and bone
13. Nämn en tv-serie som du fick sluta titta på för att det var så dåligt?
Förra veckan såg jag första avsnittet av Space force, och blev inte riktigt fast för den, så får väl se om jag ser fler avsnitt eller inte.

14. Nämn en tv-serie som har fått dig att gråta flertalet gånger? 
Är inte den som gråter i första taget, och det är mindre just för att det är sorgligt utan jag kan gråta över hur vissa karaktärer behandlar varandra gällande mycket missförstånd utav frustration mera. Fast sorgliga och känsliga scener kan göra så jag gråter jag är inte helt kallhjärtad ändå.

15. Nämn den senaste tv-serien som du tittade på? 
Killing Eve och Game of thrones

16. Nämn din favoritgenre när det gäller tv? 
Action, Sience fiction. Thriller och deckare.

17. Nämn den första tv-serien som du blev besatt av? 
Lost och Buffy the vampire slayer

18. Nämn den konstigaste tv-serien som du tyckt om? 
Santa Clarita diet


19. Nämn den roligaste tv-serien som du tittat på? 
Är inte för komedier egentligen, så jag har nog inte ett svar på denna fråga.

20. Nämn den tv-serie som kan skrämma dig mest? 
American Horror story, även om den inte är så skämmande efter säsong 1 och 2, kan ju bero på att jag blivit van...
Verkar som jag har vissa favoriter som blir svaret på de flesta frågor, men det finns många fler bra serier jag har sett.

I oktober 2016, gjorde jag en liknande TV-serie tag, om ni vill kan ni se där för att få fler tips på TV-serier dock finns många av dem som jag nämner här även nämnda där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar