tisdag 25 maj 2021

Tisdagstrion - Ljus och mörker

 Sent idag, men här kommer tisdagstrion som denna gång handlar om ljus och mörker, och dessa böcker fann jag som jag ville tipsa om

  1. Middagsmörker av Charlotte Cederlund som är första delen i en ungdoms fantasy-trilogi som baseras på samisk mytologi och magi,

  2. Femton minuter i rampljuset, av Karen Kingsbury, som var den sista bok jag läste förra året, och som är något som jag inte läser så ofta, en kristen bok som handlar om att delta i en talangshow.

  3. Dolt i mörker av Elly Griffiths, engelsk mysdeckare då det är på topp, gillar att läsa om arkeologen Ruth och de andra karaktärerna i denna serie.

8 kommentarer:

  1. Den första och den sista har jag läst. Även jag har en Idijärvi-bok men en annan del 🙂

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen. Den första har jag faktiskt bland mina olästa.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av böckerna i din trio men Middagsmörker finns oläst i min bokhylla. Tack för tips om de andra två!

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dem, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. Läser gärna Elly Griffiths böcker!

    SvaraRadera
  6. Griffiths har jag förstås läst men de andra två kände jag inte till

    SvaraRadera
  7. Elly Griffiths tycker jag om, men jag har bara hunnit läsa de två första i serien om Ruth Calloway.

    SvaraRadera
  8. Middagsmörker verkar spännande, tack för tipsen!

    SvaraRadera