lördag 30 juli 2022

Strandläsning av Emily Henry

 

En romanceförfattare som inte längre tror på kärleken och en litterär författare som tappat inspirationen antar en utmaning som kan komma att förändra allt de tidigare trott om lyckliga slut.

Augustus Everett är en hyllad romanförfattare. January Andrews skriver bästsäljande romanceböcker. De är varandras raka motsatser.

Faktum är att det enda de har gemensamt är att de bor grannar, i varsitt strandhus, och har drabbats av skrivkramp. Det vill säga tills de en kväll antar en utmaning: Augustus ska tillbringa sommaren med att skriva något romantiskt och January ska skriva nästa stora amerikanska roman. Hon ska lära honom allt hon kan om romantiska komedier och han ska låta henne intervjua överlevare från en sekt. Inga problem. Båda kommer att skriva klart sina böcker och ingen kommer att bli förälskad. Inte alls.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Har haft planer på att läsa denna länge, men sen hörde jag några som inte riktigt hade gillat den och kände mig lite negativ till att läsa den då den även pratades så mycket om den, men sen då jag denna månad valde booktubern Cat chats favoritböcker från förra året att välja denna månads läsning från, och då denna var med i hennes lista så valde jag ändå att lyssna på den under denna månad.

Sen är den varken bra eller dålig, utan som en helt vanlig romans-roman, jag gillar den dock för att den ändå inte har något för smaskigt eller konstiga uttryck under sina sexscener som gör att jag lyckas läsa den utan att känna mig förnärmad över det jag läser, sen är jag dock som alltid lite avig mot att det alltid ska vara så puttinuttigt kärlekshistorien och att det alltid ska vara en händelse som gör att kärleksparet håller på att bryta med varandra oftast beroende på något kommunikationsfel, men som alltid löser sig till slut. Så det är konceptet som dessa romans-böcker alltid byggs upp utifrån som gör att jag inte är så överförtjust i dem, men denna har ändå gett mig en underhållande och inte alltför tråkig läsning av en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar