tisdag 12 juli 2022

Tisdagstrion - Böcker som utspelar sig på platser där jag skulle vilja semestra

 Denna gång är det ett rätt lätt tema på tisdagstion då det är böcker som utspelar sig på platser är jag skulle vilja semestra, problemet är kanske att jag då får välja böcker som inte alltid har det bästa betyget enligt mig, men jag gillade att läsa dem för miljön och omgivningarnas skull. Som vanligt om man är intresserad av vad böckerna handlar om eller vad jag tyckte om dem så kolla in mina recensioner av respektive bok.

  1. Italien (närmare bestämt Rom) - Love & Gelato av Jenna Evans Welch

  2. Nu blir det lite svårt att förklara, för det gäller vissa naturfenomen  och stadsmiljöer i USA, som Floridas masklandskap, västkustens stater som Syd- och Nord Carolina och uppmot New York och Boston med kustnärhet med mera - Där kräftorna sjunger av Delia Owens.

Det känns lite fel att säga detta i den tid som är nu men Moskva och Ryssland är ett ställe jag länge har velat besöka.
Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov

6 kommentarer:

  1. Där kräftorna sjunger tyckte jag mycket om. miljöerna där hade varit intressant att besöka. Italien har jag varit i flera gånger. Mästaren och Margarita har jag försökt intressera min bokcirkel för. jag klarar inte av den på egen hand. visst hade det varit jätteintressant att åka omkring i Ryssland. en tid läste jag massor av ryska författare. jag läste till och med lite ryska. men som det nu ligger till vågar en knappt snegla åt det hållet.

    SvaraRadera
  2. Rom vill jag också åka till.

    SvaraRadera
  3. Rom har jag varit i, och vissa av delarna i USA som du nämner. Har funderat på boken Love & Gelato, då den finns filmatiserad. Har du sett den?

    SvaraRadera
  4. Italien har jag varit i, men skulle gärna resa tillbaka! Där finns massor att se!

    SvaraRadera
  5. Intressanta och spännande resmål. Visst är Ryssland lockande. Det är bara att hoppas på att dagens förskräckliga verklighet inte kommer att bestå. Så mycket en totalitär regim kan förstöra!

    SvaraRadera
  6. Love & gelato såg jag faktiskt filmen förra veckan.

    SvaraRadera