fredag 11 oktober 2019

Helgfrågan vecka 41 / 2019

Då var det dags för Helgfrågan från Mia, hon funderar så här:

Hur många sidor ger du en bok innan du ger upp?
Hmm, gillar jag inte en bok pga skrivsätt, eller att jag inte fastnar i handlingen, så kan jag ge upp en bok bara efter ett par sidor.  Sen kan jag ta tid på mig att läsa igenom en bok som intresserar mig men inte gör att jag sträckläser den, då plockar jag gärna upp andra intressanta böcker under tiden jag läser den och det kan sluta med att det har tagit mig flera månader att ta mig igenom en bok.

Vad är din favoritefterrätt?
Har ingen speciell favorit men något som är gott är en frukt/bärpaj med vaniljsås eller glass till.

6 kommentarer:

  1. Ibland så kan det vara bra att pausa en bok om man är tveksam och ta något annat emellan.

    SvaraRadera
  2. Frukt och bär brukar alltid gå hem här hemma.

    SvaraRadera
  3. Vissa böcker kan sant behöva en paus emellanåt, den varianten finns ju också. Bärpaj är gott på sommaren, men äter det nog mer som eftermiddagsfika än efterrätt.

    SvaraRadera
  4. Pausande kan vara bra. Jag har oftast flera böcker på gång och då blir det nästan naturligt att pausa. Men böcker som inte alls funkar läser jag inte ut. Bärpaj är jättegott!

    SvaraRadera
  5. Jag skulle nog inte kunna ta en paus från en bok för då skulle jag nog inte komma igång med den igen.

    SvaraRadera