fredag 25 oktober 2019

Några Disney filmer jag har sett det senaste

Jag och Evelina har sett över två säsonger av Ounce Upon A Time tillsammans och vi blev intresserade av att se de klassiska Disney filmerna utav sagorna som de hämtar sin inspiration i från.

Så de senaste månaderna har vi sett några av dessa filmer.

Snow White and the Seven Dwarfs Poster
Snövit och de sju dvärgarna
Har sett denna film tidigare, men jag tycker det är mysigt att se den ändå. Favoriten är när dvärgarna tvättar sig och den lilla sköldpaddan.

Pinocchio Poster

Denna hade jag nog inte sett i sin helhet innan, men har ändå rätt bra koll på vad den handlar om. Lilla Figaro och även den lilla guldfisken är gulliga. Sen är det ju en hemsk berättelse som har lite sanning i sig.

Fantasia Poster
Lägg till bildtext
Såg även denna även om det inte är en klassisk saga, den är ju fin på sitt sätt då det tecknade och musiken harmonierar med varandra.

Dumbo PosterBambi Poster
Har nog sett det mesta av dessa filmer tidigare och hade handlingen i rätt färskt minne när jag såg dem.
Sen är ju både vissa handlingar både i Dumbo och Bambi hemska att se som vuxen, hur de blir behandlade etc.

Sen såg vi denna film Saludos amigos, som visar lite hur tecknarna till Kalle Anka och Långben hittar sin inspiration när de besöker Sydamerika.

Sen avslutade vi med Cinderella där höjdpunkten är alla mössen, hela filmen i sig är väldigt rolig och fin att se.




1 kommentar: