onsdag 2 oktober 2019

Rosewater (#1) av Tade Thompson

Rosewater


Tade Thompson's Rosewater is the start of an award-winning, cutting edge trilogy set in Nigeria, by one of science fiction's most engaging new voices.
*Arthur C. Clarke Award for Best Science Fiction Novel, winner*Nommo Award for Best Speculative Fiction Novel, winner
Rosewater is a town on the edge. A community formed around the edges of a mysterious alien biodome, its residents comprise the hopeful, the hungry and the helpless - people eager for a glimpse inside the dome or a taste of its rumored healing powers.
Kaaro is a government agent with a criminal past. He has seen inside the biodome, and doesn't care to again -- but when something begins killing off others like himself, Kaaro must defy his masters to search for an answer, facing his dark history and coming to a realization about a horrifying future.

Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris

En bok jag inte hade hört talas om förrän jag såg någon booktubers TBR för Tome Infinity and Beyond readathon, så jag fick själv en inspiration att läsa den för den lät intressant speciellt när den utspelar sig i Nigeria,
Sen fångar mig inte början av boken riktigt som jag ville, jag har svårt att förstå vad den handlar om, så de första 100 sidorna tar tre dagar att läsa medans restrerande ca 200 läser jag på en dag, för då har boken fångat mitt intresse och jag gillar vad jag läser. Sen kan jag säga att även om den ingår i en trilogi så känns den rätt så avslutande i sin berättelse när den är slut.

Denna bok passar även in på Kaosutmaningen # 3 läs en bok från Afrika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar