lördag 12 oktober 2019

Monstresss vol 2 - The Blodd av Majorie Liu & Sana Takana


Monstress Volume 2: The Blood (häftad)The Eisner-nominated MONSTRESS is back! Maika, Kippa, and Ren journey to Thyria in search of answers to her past... and discover a new, terrible, threat. Collects MONSTRESS #7-12
Bokomslag och beskrivning hämtad från Bokus.

Läste volume 1 för ett tag sen i denna grafiskaromanserie och nu läste jag volume 2 i Tome Infinity and Beyond round 2 som jag deltog i i slutet av september.
Kan säga så att jag var inte helt förtjust i första volumen, men när jag behövde en sciense fiction bok som jag kunde koppla till Asien så kom jag att tänka på denna, och jag ska väl säga att jag tyckte att volum 2 var bättre än första. (Har nu efter jag har läst den hört att det verkar vara den allmäna uppfattningen att denna serie tar sig ju längre in i den man kommer).
Och nu är jag faktiskt sugen på att läsa vidare i serien, mest för att jag gillar ett par karaktärer som ingår i den, tex Ren, den flersvansade katten och lilla söta Kippa, som är en liten urgullig rävflicka,
Sen kan jag tycka att jag har svårt att genrebestämma dem, är väl någon form av fantasy och/eller steampunk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar