onsdag 9 oktober 2019

Lifel1k3 (#1) av Jay Kristoff

LIFEL1K3 (LIFELIKE)


It's just another day on the Scrap: lose the last of your credits at the WarDome, dodge the gangs and religious fanatics, discover you can destroy electronics with your mind, stumble upon the deadliest robot ever built...

When Eve finds the ruins of an android boy named Ezekiel in the scrap pile she calls home, her entire world comes crashing down. With her best friend and her robotic sidekick in tow, she and Ezekiel will trek across deserts of irradiated glass, battle cyborg assassins, and scour abandoned megacities to save the ones she loves...and learn the dark secrets of her past.
Bokomslag och beskrivning hämtad från Bookdepository.

Ännu en bok jag har tänkt läsa sen den kom ut och jag först hörde talas om den, men sen blev den upplockad inför readathonen Tome Infinity and Beyond, som jag deltog i sista halvan av september.
Denna levde upp till förväntningarna som jag hade, det var en bra bok och speciellt science fiction historia. Först var jag lite förrvirrad som man kan vara när man börjar läsa (lyssna) på en bok, men sen när jag började förstå hur det hängde ihop blev det bra, undrhållande och spännande. Och slutet sen, vill gärna läsa nästa bok nu med en gång.

Kan även nämna att det var även lite mysigt att läsa om de små robotorna, både en liten hund och en liten på ca 40 cm hög pojkrobot, och även om vänskapen mellan Eve och Lemon, de två tjejerna på den goda sidan i handlingen.

Jag lyckades även lyssna på hela ljudboken under en dag, jag lyssnar då med uppspelningshastigheten 1,5, och jag gav boken en stark fyra i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar