torsdag 31 oktober 2019

Hett i hyllan vecka 44 / 2019

Monika skriver så här om inläggserien Hett i hyllan

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en bok jag hade hört talas av flera bokbloggare och booktubers, så när jag såg att den var med på bokrean (tror det var 2015) så bestämde jag mig för att köpa den, men inte har jag läst den än...


Tusende våningen



Manhattan, år 2118. Ett tusen våningar högt torn skuggar hela Brooklyn. I det finns allt man kan önska sig för den som har råd. Och det har Avery, vars familj bor på tusende våningen. Hon har allt, utom det hon egentligen vill ha. Nästan lika högt upp bor hennes bästa vän Leda. För att dölja sina egna hemligheter börjar hon ta reda på andras, genom att anlita hackaren Watt. Långt ner i huset bor Rylin, som kämpar för att försörja sig och sin lillasyster, efter att deras mor dött. Och Eris, som tvingas flytta från toppen till botten, när hennes familjs hemlighet avslöjas.

4 kommentarer:

  1. Det låter lite spännande det där. Men jag har aldrig läst något av henne.

    SvaraRadera
  2. Den önskade jag mig i julklapp något år, kommer inte ihåg vilket. Jag har inte heller läst den...

    SvaraRadera
  3. Den har jag hört talas om men inte läst.

    SvaraRadera
  4. Låter intressant, men har jag inte hört talas om den förut.

    SvaraRadera