tisdag 29 oktober 2019

Tisdagstrion - spännande och otäckt

Idag skriver Helena så här om dagens tema i tisdagstion

Snart är det Halloween och jag tänkte att "spännande & otäckt" kunde vara ett passande tema för tisdagstrion. Det går förstås lika bra med en spännande deckare som en ruskig skräckroman. Eller varför inte en barnbok om spöken?

KidnappadNomadplanetenDimman (pocket) 

Det blev idag tre böcker ifrån varsin genre som jag inte har läst för så länge sen som jag alla har gett betyget 4 av 5.

  1. Kidnappad av S B Caves - en thriller med hemskt och otäckt innehåll och är spännande hela vägen igenom.
  2. Nomadplaneten av Emanuel Blume - en svensk science fiction bok, som är spännande och håller ens nerver på spänn hela vägen igenom.
  3. Dimman av Stephen King - sen fick det bli en bok av skräckens-mästare, här är det otäcka hur människor uppför sig och reagera när en oväntad och oförstålig "naturkatastrof" händer.

10 kommentarer:

  1. Jag har läst alla tre faktiskt :) Det händer inte så ofta. Gillade dem lite olika mycket, i typ stigande skala i din lista :)

    SvaraRadera
  2. Nomadplaneten skulle jag kunna tänka mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som spännande böcker. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon från din lista. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. de två första författarna känner jag inte alls till. Stephen King är jag förstås bekant med även om jag inte brukar läsa honom

    SvaraRadera
  6. Nomadplaneten har jag läst. Den var inte så tokig.

    SvaraRadera
  7. Tack för dina tips! Är lite osäker på om jag har läst Dimman, men jag tror inte det. De andra är helt nya för mig.

    SvaraRadera
  8. Tack för tipsen. Jag har ännu inte läst något av King. Jag fick just Den gröna milen av min son som rensade ut böcker. Det är ingen skräckis, sa han, men den bästa han har läst av King.

    SvaraRadera
  9. Nomadplaneten och Dimman har jag läst. Mycket bra böcker båda!

    SvaraRadera