torsdag 17 oktober 2019

Hett i hyllan veckan 42 / 2019


Så här skriver Monika om Hett i hyllan :

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Denna bok är ännu en som jag har blivit intresserad av efter jag hade hört talas om den på booktube, sen hade Kajsas blogg en tävling som jag vann och jag önskade mig denna bok då, detta var säkert för 1½år sen, men inte har jag fått läst boken ännu, men vill så gärna men det finns så många andra böcker tyvärr som kommer mellan.

The Dollmaker of Krakow (inbunden)A timeless fantasy set in the Second World War that weaves together magic, folklore and history, perfect for fans of The Book Thief, The Boy in the Striped Pyjamas and Goodnight Mister Tom. One night a little doll named Karolina comes to life in a toyshop in Krakow, Poland, in 1939 and changes the life of the gruff, broken-hearted Dollmaker. And when the darkness of the Nazi occupation sweeps over the city, Karolina and the Dollmaker must bravely use their magic to save their Jewish friends from a terrible danger, no matter what the risks. This powerful story is about finding friendship in the darkest of places and the importance of love in times of great pain.

4 kommentarer:

  1. Jag har inte läst boken men hört talas om den.

    SvaraRadera
  2. Den här skulle jag ju ha känt till när jag var i Krakow i våras.

    SvaraRadera
  3. En saga i verkligheten, kanske. Helt ny för mig.

    SvaraRadera
  4. Den har jag hört talas om lite, låter riktigt intressant!

    SvaraRadera