onsdag 30 oktober 2019

Bränd himmel av Gilly MacMillian

Bränd himmel (inbunden)


Under en söndagsutflykt i Leigh Woods strax utanför Bristol låter Rachel Jenner sin åttaårige son springa i förväg. Ben är utom synhåll bara en kort stund. Sen är han borta och Rachel befinner sig mitt i varje förälders värsta mardröm.
I media slår försvinnandet ner som en bomb. Några ödesdigra handlingar får både pressen och allmänheten att vända sig mot Rachel. Och samtidigt visar det sig att Rachels syster bär på fruktansvärda hemligheter.
Kriminalkommissarie James Clemo och hans kollega Emma Zhang arbetar intensivt med det prestigefyllda fallet. Men när ledtrådar slutar i återvändsgränder och lögner kommer fram i ljuset blir läget allt mer desperat för alla inblandade.
Rachel är pressad till bristningsgränsen av sorgen och den förkrossande oron över sin son, av trycket från polisutredningen och den hårt dömande allmänheten. Vem kan hon egentligen lita på? Och vem kan lita på henne?
Bränd himmel är en knivskarp psykologisk thriller om hur ett ögonblicks ouppmärksamhet kan få de mest fasansfulla konsekvenser.

Bokomslag och beskrivning hämtad från Bokus.

Denna psykologiska thriller har jag tänkt att läsa länge, redan sen jag läste vad den handlade om, för det är en handling som intresserar mig gällande thrillers.
Jag gillar vad jag läser, sen kan jag väl säga att jag har läst bättre böcker med ungefär samma handling, men den underhåller för stunden och jag läser vidare för att se vad som händer med Ben och hans närmaste.

1 kommentar:

  1. Gillade den också när jag läste den men tror jag ska ge vidare den till mamma nu :)

    SvaraRadera