söndag 5 april 2020

Min bokresa # 84 - lite tankar

5 Advanced French Books to Challenge and Sharpen Your Reading Skills

Det har varit lite tomt på ämnen för Min bokresa denna vecka - har inte direkt kommit på något specifikt jag vill skriva om.

Så jag tänkte bara skriva lite om hur mina tankar och handlingar har varit den senaste tiden. Det är ju inte som vanligt som man måste förstå under dessa Corona-tider. Inte för jag är speciellt rädd för att bli sjuk själv, har inte många riskfaktorer som skulle ligga till grund för att drabbas av några speciella andningsbesvär av viruset så att säga. Men man vet ju aldrig, och jag har nära anhöriga som ligger mer i riskzonen som jag är orolig för.

Sen följer jag ju rapporteringen rätt mycket och oftast genom SVT, både svt.se och SVTplay. Och den orsaken gör att annat som jag vill ägna mig åt blir lidande, som läsning och tv-serie tittande, sen har jag väl läst en hel del ändå, då jag under Mars månad lyckades läsa 23 böcker. Har även nu i helgen sett flera av Miss Marpel avsnitt som jag velat se.

Men känner ändå stress att jag varken hinner läsa eller se på det jag vill.

Skulle vara intressant att höra era tankar om detta ämne lämna gärna en länk eller kommentar i kommentarerna.
Ser att många brukar kolla in detta inlägg men sällan skriver något eller lämnar en kommentar skulle vara kul att denna gång få i alla fall en kommentar från er alla, räcker med ett Hej! eller en emoji. Tack på förhand!

Kolla in tidigare Bokresor här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar