onsdag 29 april 2020

Två readathons plus några read-a-long i maj - vad jag tänkt läsa

Som vanligt (eller mera nu när de flesta booktubers är isolerade hemma) så finns det så många intressanta readathons som jag vill medverka i, dessa har jag hittat som ska pågå under maj månad, som jag känner mig intresserad av, så här kommer lite tankar på vad jag vill läsa om jag deltar.

  1. Det är nio bingorutor alltså har jag åtta/nio böcker jag vill läsa, mitt rutan är ju en self-care ruta och om jag läser en bok eller hittar på att göra något annat liknande self-care återstår att se. 1. Gruppboken- The million pieces of Neena Gill - Emma Smith Barton, 2. The Stranger on the bridge - Jonny Benjamin ( de två andra är Sköldpaddor hela vägen ner + Eleanor Oliphants mår alldeles utmärkt (har läst bägge och kan rekommendera dem), 3. Kyssfaktorn av Helen Hoang, 4. Konsekvenser av att dö - Rose Marie Bouw, 5, self -care (free space), 6. The princess saves herself in this one - Amanda Lovelace, 7. Våga vara rädd en bok om utmattningssyndrom - Emma Holmgren, 8. Som stjärnor i natten - Jennifer Niven och 9. Genom dina ögon - Peter Hoeg.

Quarantineathon 4e - 31e maj
WEEK 1 - Read a book that explores the hard times humanity has faced before. We WILL get through this too!
Tiden är inte än av Elin Broady WEEK 2 - Read a book about a character who would be at risk from the coronavirus. Stay inside for them!
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman WEEK 3- Show essential workers some love by reading a book about an essential worker as a main character. Jag skall egentligen inte jobba här av Biescher
WEEK 4- Read a book about what you miss most from the normal world. Live vicariously through it!
Bokcirkeln vid världens ände av Frida Skybäck.

Om denna planering av böcker att läsa i maj inte skulle räcka till ;) så har jag även några read-a-longs jag vill delta i.
  1. Lord of the readalong - andra halvan av De två tornen av J R R Tolkien (och denna är prioriterad för jag och Evelina läser tillsammans förutom de i readalongen).
  2. Ingreppet av Atwood, Victoria read books
  3. The Odd women readalong - en viktoriansk roman av George Gissing 
  4. Books and jams readalong - The Dream daughter av Diane Chamberlaine
På tal om att läsa böcker tillsammans med Evelina, så gör vi det på daglig basis, så det kommer vara några böcker som jag redan har nämnt som vi kommer att läsas tillsammans under maj. Men boken i vår världen runts projekt kommer också att bli läst. Indonesien berättar, noveller från just Indonesien.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar