torsdag 31 december 2020

Femton minuter i rampljuset av Karen Kingsbury


Zack Dylan lämnade sin familj och hästgården i Kentucky för att tävla i det populära tv-programmet och talangtävlingen Fifteen Minutes. Han lovade både Gud och sin flickvän från college, att om han gick vidare skulle kändisskapet inte förändra varken honom eller hans tro på Gud.

Över en natt är Zack landets mest populära tävlande. En sångare vars utseende och röst påminner om en ung Elvis. I takt med att hans stjärna stiger prövas Zacks karaktär och han blir ombedd att kompromissa med sin tro och sin övertygelse gång på gång. Just när hela Amerika förälskat sig i Zack, verkar hans val kunna leda honom till en personlig katastrof. Reese Weatherly är inte längre säker på sin relation med Zack, eller på bröllopet som de har drömt om.

Samtidigt söker en tidigare Fifteen Minutes-vinnare efter mening, mitt i sina egna privata förluster. Kan hon varna Zack för kändisskapets verkliga pris? Eller kommer Zack att förlora det liv han en gång älskade för sina femton minuter i rampljuset?

Bokomslag och beskrivning hämtad från Nya Musik.

Denna bok valde jag att läsa för att den passar in på Kaosutmaningen 2020 # 14 - en lånad bok, då jag har lånat den av min svägerska.

Sen gillade jag denna bok mycket mera än jag trodde jag skulle göra innan jag började läsa den, för även om jag är uttalad kristen är jag inte så förtjust att läsa fiktiva berättelser med kristet budskap och speciellt inte då det gäller romantik.

Men denna bok riktar inte in sig så mycket på det romantiska utan mera på den kristna tron och kunna hålla kvar sin tro då verkligheten vill lägga krokben för en, speciellt i ett sådant fenomen som dessa talangletartävlingar utgör.

Sen är det just tävlingen som gör att jag gillar boken så mycket som jag gör, för jag är en rätt stor fan av Idol och har sett många av säsongerna som vi har haft i Sverige. Boken visar mig ännu mera hur producenter kan styra dessa program även om jag vet hur det är, är det verkligen intressant att läsa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar