söndag 13 november 2022

Alla ljuger (Mörkret och flickorna # 5) av Camilla Grebe

 

Maria är lyckligt lottad. Hon trivs med sitt jobb, hon älskar sin son, sin nye man Samir och – oftast – bonusdottern Yasmin. Men när Yasmin försvinner och Samir anklagas för att ha dödat sin dotter rasar Marias tillvaro.

Inte kan väl någon mörda sitt eget barn?

"Alla ljuger" handlar om den fina linjen mellan lögn och sanning. Ett isande kriminaldrama och en förödande precis skildring av en familj i fritt fall.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Jag har alltid gillat Camilla Grebes deckare, av dem jag läst, och så är även fallet med denna. Som även om det kanske inte är så svårt att förstå och klura ut vad som hänt, så ger den mig ändå lite överraskningar och spänningen hålls uppe som gör att jag vill fortsätta läsa.

Fortsätta med serien vill jag också då det finns i alla fall en till del utgiven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar