lördag 8 juli 2023

The mime order (Bone season #2) av Samantha Shannon

 

A fugitive who will not be silenced It is a dark time for clairvoyants. Scion is in league with the Rephaim, an extraordinarily powerful, otherworldly race that intends to make humans its slaves. In an unprecedented feat of bravery, Paige Mahoney has succeeded in leading a mass break-out from the brutal camp, Sheol I, where she and other clairvoyants were systematically imprisoned. Paige is desperate to reach the safety of the London underworld, but the ruthless leader of the Rephaim, Nashira Sargas, is not likely to let her escape so easily...

Bokomaslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Jag vet inte varför jag tog mig så lång tid att läsa denna del ur serien, då jag ändå hade gillat den första delen och när jag väl började läsa denna så var jag fast i handlingen, efter att hade behövt att läsa en sammanställning av vad som hade hänt i första delen. Jag gillar många av karaktärerna och jag gillar att läsa ur Paiges synvinkel om vad som händer och sker. Sen blir jag lite förvirrad av genren eller egentligen mot hur världen är, för även om det är en framtida science fiction värld så är det mycket som påminner om vår historiska tid och fantasyelement.

Ser nu framemot att läsa fortsättningen av serien utan att dröja för länge innan jag gör så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar