fredag 19 april 2024

Helgfrågan vecka 16 / 2024


Mia undrar i helgfrågan denna gång.

 Vi säger att du skriver en bokserie deckare/feelgood/annan genre. 

Vad skulle du välja för stad/by/plats?   

Ja du Mia, det är en fråga som behöver tänkas på.

Jag håller på att skriva en science fiction (queer romance inslag) och en fantasy (romantasy kanske) och de är bara påhittade plats där. Eller mera Tellus (vår jord) och Luna (månen) och andra himlakroppar i vårt solsystem har jag ju skrivit om.

Fast för några dagar sen dök det bara upp en tanke på en novell utifrån en tanke jag har tänkt på tidigare att skriva ett par noveller som skullle höra ihop som om de handlade om personer som bodde i ett lägenhetshus. Och det här huset funderar jag nu på att fölägga till den stad jag bor i, just för att känna till miljön jag skriver i/om. Staden är Trollhättan.

Kom också på att ni som har läst helgfrågan något halvår tillbaka har kunnat läsa om mitt skrivande av just science fiction manuset här, jag har ännu inte uppdaterat till den senaste varianten men ska försöka hinna det de närmaste veckorna, så kan ni kolla på vad som pågår med mitt manus och mitt skrivande.

2 kommentarer:

  1. Ja antingen fiktiv stad eller där man bor

    SvaraRadera
  2. så kul att ha en bok på gång. även om mycket arbete återstår. romantasy? försöker föreställa mig

    SvaraRadera