måndag 22 april 2024

Vad jag läste, såg och hörde på under vecka 16 / 2024

 

Denna vecka har läsningen gått sådär, försökt läsa ut och läsa böcker som jag har tänkt läsa länge, speciellt de bibiloteksböcker som snart kommer att gå ut.
Någon booktube video har jag sett på men inte alls i den mäng jag brukar. Däremot har jag och Evelina sett på TV-serier som You (2 avsnitt och därmed avslutat säsong1) och Once upon a time (3 avsnitt).
Jag har mest lyssnat på musik men även lite ljudböcker och det är dem två förutom recensionsexemplaret jag läser just nu.
Har sen under vecka testläst några bokmanus. Jag har även själv skrivit på min science ficton triologi, har gjort en uppdatering under fliken mitt skrivprojekt. Jag fick även för mig att påbörja en fantasy berättelse som är en hopkok av fyra olika fantasier jag har haft om man räknar ett antal år tillbaka (kanske ett tiotal) och ny inspiration.

Det här har jag läst under veckan som gått.

15/4
55 sidor ur Om uträkning av omfång av Solvej Balte
215 sidor ur Give and take (Death note vol 6) av Tsugumi Ohba (utläst)

16/4
64 sidor Om uträkning av omfång
184 sidor The Ancient magus bride av Kore Yamazaki (utläst)


17/4
64 sidor ur Om uträkning av omfång (utläst)
211 sidor ur Zero (Death note vol 7) av Tsugumi Ohba (utläst)
17 sidor ur Män som älskar män av BJ Hermansson (ljudbok)
 
18/4
235 sidor ur När bror dör av Emillia Aalto (utläst)
65 sidor ur Män som älskar män
59 sidor ur Straight up A Dan stag novel av James Lear (ljudbok)

19/4
208 sidor ur Target death (Death note vol 8) av Tsugumi Ohba (utläst)
28 sidor ur Välgörande våld av Birgita och Henrik Sylvén
18 sidor ur Straight up

20/4
208 sidor ur Conact (Death note vol 9) av Tsugumi Ohba (utläst)
61 sidor ur Bättre sent än aldrig av Chicka Uniguwe
24 sidor ur Straight up

21/4
159 sidor ur Bättre sent än aldrig (utläst)
38 sidor ur Män som älskar män
65 sidor ur Välgörande våld

Sammanlagt läst denna vecka

antal sidor 1978
antal lyssnade timmar ca ca 4
antal böcker 8

Sammanlagt läst under April
antal sidor 5093
antal lyssnade timmar ca 14
antal böcker 20


Sammanlagt läst under Mars
antal sidor 5715
antal lyssnade timmar ca 22 och en kvart
antal böcker 16

Sammanlagt läst under februari
antal sidor 6816
antal lyssnade timmar 23½
antal böcker 21

Sammanlagt läst i Januari
antal sidor 6129
antal lyssnade timmar 42
antal böcker 17

Sammanlagt läst detta år
antal sidor 21922
antal lyssnade timmar ca 89 (+6)
antal böcker 71




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar