torsdag 9 maj 2024

Hett i hyllan vecka 19 / 2024

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en ljudbok från min långa Storytel-bokhylla, detta är en liten novell så varför har jag inte lyssnat på den redan?



Det här är en ljudnovell från Novellix, inläst av författaren själv. Novellix ger ut noveller på ett nytt sätt: styckvis och i fickformat. Fyra böcker fyra gånger om året, skrivna av kända svenska författare, skådespelare och musiker. Johanna Thydell, Han tänkte på dem som färger: Han gick in i trädgården från baksidan, det fanns en stig där som han hade trampat upp, först med små fötter, sedan med stora. Den skulle växa igen nu. Det hände mitt framför ögonen på honom. Grönt, blankt gräs som sköts upp som stavar ur jorden och plötsligt hade hans fotspår aldrig funnits

2 kommentarer:

  1. Känner igen författaren, men har inte läst något av henne.

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte att Novellix ger ut ljudnoveller. Kul!

    SvaraRadera