torsdag 3 juni 2021

Hett i hyllan vecka 22 / 2021

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del  i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Denna bok hamnade i mitt hem då jag råkade missa att avbeställa månadens bokpaket från Bonniers bokklubb, men det var som tur var en bok jag vill läsa, fast jag kunde inte läsa den med en gång då jag hade ett par delar i serien som jag först måste läsa, men nu har jag läst i kapp och denna står på tur så förhoppningsvis får jag läst den snart...


Sjätte boken i den populära Hagforsserien! När årets bygdespel ska ha premiär på Ekshärads hembygdsgård försvinner en av skådespelarna. Ett par dagar senare återfinns hon dränkt i Klarälven. Strax efteråt hittas en ung man skjuten. Även han har en roll i föreställningen om den legendariska urmakaren Johan Tinglöf.

De ovanligt bestialiska morden förbryllar såväl Christer Berglund och Petra Wilander vid Hagforspolisen som journalisten Magdalena Hansson. Morden verkar på många sätt höra ihop men tillvägagångssätten är helt olika. Ju längre utredningen framskrider, desto tydligare blir det att de har att göra med en sadistisk mördare som sannolikt kommer att slå till igen. Frågan är bara hur, när och var.

2 kommentarer:

  1. Se där ja, en bok jag faktiskt vet vad det är för någon 🙂 Läst den har jag inte. Än. Men den kommer att bli läst i år.

    SvaraRadera
  2. Har ännu inte läst något av den författaren.

    SvaraRadera