torsdag 24 juni 2021

Hett i hyllan vecka 25 / 2021

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken 
Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Denna gång är det en bok som jag köpte genom en sådan där bookbox-subscribtion från UK som jag ville prova på, och även om boken låter jätteintressant så har jag ännu inte läst den


When Dylan and Ellis’s secret relationship is exposed on social media, Dylan is forced to come out. To Dylan’s surprise they are met with support and congratulations, and an amazing reception at their highschool dance. Perhaps people aren’t as narrow-minded as he thought?

But Dylan’s happiness is short-lived. Ellis suddenly becomes angry, withdrawn, and as they drive home from the dance, he loses control of the car, sending it plunging into Hunter’s Lake. Barely conscious, Dylan is pulled free of the wreck, while Ellis is left to drown.

Grief-stricken, Dylan vows to discover what happened to Ellis that night and piece together the last months of his boyfriend’s life – and realises just how little he knew about the boy he loved.

1 kommentar:

  1. Okänd bok för mig, men det är så det brukar vara 🙂

    Jo, Katla... den är svår att beskriva. Jag har bara sett två avsnitt och jag kan inte påstå att jag har fått grepp om den, men jag har helt klart gillat det jag har sett. Vad jag ska jämföra den med har jag ingen aning om, men Twin Peaks dyker upp i huvudet 😁 Man skulle kunna, kanske, kalla den för spänning med fantasyinslag. Tror jag. Men jag är inte säker.

    SvaraRadera