torsdag 10 juni 2021

Hett i hyllan vecka 23 / 2021

  

Så här skriver Monika om Hett i hyllan

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del  i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Denna bok (tillsammans med förra veckans) hamnade i mitt hem då jag råkade missa att avbeställa månadens bokpaket från Bonniers bokklubb, men det var som tur var en bok jag vill läsa, fast jag kunde inte läsa den med en gång jag har ett par delar i serien som jag först måste läsa.


En dag blir mardrömmen verklighet: en ung kvinna rapporteras försvunnen efter en fest. Polisen Charlotta Lugn ger sig in i det medialt uppmärksammade spaningsarbetet, och upptäcker snart spår som leder till cybervärldens mörkaste vrår. Samtidigt befinner sig advokat Shirin Nouri i en rättegång som blir en av hennes svåraste prövningar: en man erkänner att han dödat sin flickvän, men hans ombud gör ändå allt för att han ska gå fri.

I spänningsromanen Vargen berättar Katarina Wennstam om ett samhälle där rättvisan gör skillnad på män och kvinnor, och där den mediala cirkusen utnyttjar spektakulära brott för att skapa maximalt intresse. En dag kommer vargen, men lyssnar någon på varningarna?

1 kommentar:

  1. Jag har läst och gillat annat av Katarina Wennstam, men just den här serien har jag inte påbörjat. Än.

    SvaraRadera