torsdag 9 september 2021

Hett i hyllan vecka 36 / 2021

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu ett recensionsexemplar som dök upp oväntat i brevlådan 2018, är min hett i hyllan bok denna vecka:


En psykopat mer skrämmande än Hannibal Lecter rör sig på Londons gator. Han planerar allt i minsta detalj och lever två helt olika liv. I det ena är han som vem som helst. I det andra är han föreståndare för sin familjs ytterst makabra museum.
Nu har det blivit dags för ett tillskott till samlingen, och han är redo att mata sin besatthet. Samlaren är på jakt. Och Jakey Frith och Clara Foyle har något gemensamt - de har vad han behöver.
Det som följer är en skräckinjagande katt-och-råtta-lek mellan den djävulske samlaren, Jakeys far och Etta Fitzroy, en problemtyngd kriminalinspektör som utreder ett antal kidnappningar.

Skallra utforskar den tråd av mörker som löper genom oss alla och ger en isande, fängslande inblick i en psykopats hjärna.

FIONA CUMMINS är en prisvinnande journalist, med examen från det prestigefyllda Faber Academy i London. I tolv år arbetade hon som nöjesreporter för tidningen Daily Mirror. Hon bor i Essex med sin make och två barn. Med Skallra, första boken i den redan hyllade Samlaren-serien, debuterar hon som romanförfattare.

3 kommentarer:

  1. Nu ska vi se... Skallra, ja, det var den jag läste. Det var väldigt mycket jag störde mig på i den och den var inte alls så läskig som jag hade hoppats. Men jag har köpt andra delen nu 🙂

    SvaraRadera
  2. Den här var med i Hett i hyllan hos mig i början av 2020. Den är fortfarande inte läst...

    SvaraRadera
  3. Och jag som tänkte att den säkert är alldeles för läskig för mig. Men det kanske den är ändå. Det kan vara ett långt gap mellan Monikas läskighetstolerans och min.

    SvaraRadera