onsdag 8 september 2021

The outsider + The wild one (Roswell High #1 & #2) av Melinda Metz

 

He's not like other guys. Liz has seen him around. It's hard to miss Max -- the tall, blond, blue-eyed senior stands out in her high-school crowd. So why is he such a loner? Max is in love with Liz. He loves the way her eyes light up when she laughs. And the way her long, black hair moves when she turns her head. Most of all, he loves to imagine what it would be like to kiss her. But Max knows he can't get too close. He can't let her discover the truth about who he is. Or really, what he is.... Because the truth could kill her.

Dangerous love... Isabel: From the moment she hears the roar of Nikolas' motorcycle, she's hooked. This new guy in town seems to understand exactly how she feels and thinks, exactly what she needs. He's someone willing to let her be what she was born to be...the wild one. Alex: He's jealous of Isabel's new boyfriend. Worse, he fears that Nikolas is dragging Isabel deeper and deeper into danger. If Isabel's not careful, Sheriff Valenti will discover the truth about her. And if that happens, no one from Earth will be able to save her....

Bokomslag och beskrivning av böckernas handling hämtad från Goodreads.

I början av 2000-talet när TV-serien Roswell sändes såg jag den och var helt fast i den, till och med så jag tänkte läsa den 10 böckerna långa serien, men det blev inte av. Nu håller jag på att titta på den nya Roswell. New Mexico TV-serien som sänds och är ännu en gång helt fast i den (har en liten annan handling än den första men det finns drag och karaktärer kvar så lite likheter finns det mellan dem) blev så inne i den att jag började se om på den äldre serien plus att jag även denna gång började läsa bok-serien.

Har nu läst de två första delarna, och även här ser jag likheter och skillnader mellan TV-serierna och böckerna, och de skillnaderna gör att jag fastnar även i böckernas Roswell och gillar dem tillräckligt mycket för att läsa vidare, även om det känns lite som "kiosk-litteratur) och inte någon djup litteratur, men så kanske det ska vara då författaren har lyckats skriva 10 böcker under 2 års-tid och att den är för tonåringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar