söndag 31 oktober 2021

Mansfield Park av Jane Austen


 Taken from the poverty of her parents' home in Portsmouth, Fanny Price is brought up with her rich cousins at Mansfield Park, acutely aware of her humble rank and with her cousin Edmund as her sole ally. During her uncle's absence in Antigua, the Crawford's arrive in the neighbourhood bringing with them the glamour of London life and a reckless taste for flirtation. Mansfield Park is considered Jane Austen's first mature work and, with its quiet heroine and subtle examination of social position and moral integrity, one of her most profound.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Goodreads.

Detta är andra gången jag läser denna bok, och när jag läste den första gången så gillade jag vad läste och så gör jag ännu även om jag blev lite okoncentrerad under de 2 sista tredjedelarna då jag gick över att lyssna på den som ljudbok och inte var lika fullt koncentrerad på den då jag lyssnade mot när jag läste med ögonen.

Fast jag gillar att höra Fannys historia och denna är en av mina favoriter av Austens verk.

Denna bok ingår i Kaosutmaningen # 38 - en bok utgiven före 1900

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar