tisdag 5 oktober 2021

Tisdagstrion -Årstid i boktiteln

 Dags för tisdagstrion som denna gång ska vara årstid i boktiteln, så här kommer min trio:

  1. Winter av Marissa Meyer är sista delen i Månkrönikan eller The Lunarchronicle och är en fantasy (sciencefiction) serie jag gillar som baseras på olika sagor som Askungen, Rödluvan, Rapunzel och just denna del Snövit.
  2. Årstider av Stephen King. 
  3. Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan, fick ta till denna som är en bok jag vill läsa då jag inte hittade flera böcker som jag läst med årstider i titeln.


6 kommentarer:

  1. Tvåan och trean har jag läst. Winter har jag väntat på översättningen av väldigt länge nu...

    SvaraRadera
  2. känner till dina författare. har läst något av Colgan och King men inte Meyer

    SvaraRadera
  3. Winter har jag läst och gillat. Colgans bok var jag inte så förtjust i tror jag.

    SvaraRadera
  4. Det var ju smart! Med Stephen Kings bok fångar du ju hela temat.

    SvaraRadera
  5. Årstider av Stephen King passade ju perfekt!

    SvaraRadera