onsdag 13 oktober 2021

The walking dead volume 21-24 av Robert Kirkman

The World we knew is gone. The world of commerce and frivolous necessity has been replaced by a world of survival and responsibility. An epidemic of apocalyptic proportions has swept the globe, causing the dead to rise and feed on the living. In a world ruled by the dead, we are forced to start living.

Alexandria has been destroyed. Can Rick rally the other communities against Negan's army?
 
Jag har alltid gillat TV-serien The walking dead, men ligger efter i läsningen av seriealbumen, försöker läsa i kapp innan jag ska se de avsnitt som blivit släppta i TV-serien i år. Så jag tänkte ha ett litet sammansatt recension av flera volymer i samma inlägg nu.

Ska sen säga att jag gillar serien inte för att det är en Zombie-värld den skildrar utan om människornas styrka att leva vidare och försöka kämpa mot förtryckare och skapa en god framtid för sig igen.

Bokomslag och beskrivningar av handlingen är hämtad från Goodreads, dock kan jag ju säga att för er som varken läst eller sett på TWD så innehåller det nu spoilers.

Volym 22 avslutar handlingen med Neagans skräckvälde för våra hjältar och jag är glad för jag var lite trött på den storylinen nu, och sen går vi vidare till The Whispers och den storyn och jag är intresserad igen.

The new era of peace and prosperity is interrupted by a new type of enemy. One that travels amongst the walkers. One that will turn whispers of their appearance to screams.










As the fair opens at Alexandria, old friends return from afar and new adversaries make their introductions.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar