lördag 18 december 2021

Blindsighted (Grant County #1) av Karin Slaughter

 

The sleepy town of Heartsdale, Georgia, is jolted into panic when Sara Linton, paediatrician and medical examiner, finds Sibyl Adams dead in the local diner. As well as being viciously raped, Sibyl has been cut: two deep knife wounds form a lethal cross over her stomach.

Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.

Har läst ännu en Karin Slaughter deckare, och även denna är hemskt detaljerad och utstuderat skrämmande välbeskrivet vad förövaren gör mot sitt offer, känns inte som en mysdeckare precis, men i detta fall vet jag nu hur Slaughter är som författare så jag blir inte så förskräckt som jag kanske annars kunnat bli.

Men Slaughter är även duktig att skriva en bra utredning och utan att lämna några stora hål i bevisningen över vad som händer och jag känner mig nöjd hur det slutar och kan mycket väl tänka mig att läsa fler delar ur denna serie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar