söndag 26 december 2021

Vitklädd med ljus i hår av Maria Lang

 

Staffan och Margot Palm vaknar den 13 december av att det står en lucia hemma hos dem som bjuder på glögg och pepparkakor. Staffan går in i duschen och när han kommer tillbaka till sovrummet är Margot död.

Doktor Staffan Palm ringer till polisen och berättar vad som hänt, att han aldrig hann smaka på glöggen då den alkoholiserade hustrun snabbt drack upp allt. Christer Wijk får ett förbryllande brott att lösa där maken blir huvudmisstänkt. Ingen kan bekräfta hans historia. Men när ljusa hårstrån återfinns i hallen stärker det vittnesmålet om den mystiska lucian. Vem är hon, hur kom hon in i deras låsta trapphus och varför ville hon förgifta det äkta paret?

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Denna bok valde jag att lyssna på då jag visste då det var en mysig julkänsla även om det är ett mordmysterium, då den utspelar sig på Lucia och dagarna efter mitt i ett kallt och snöigt december Stockholm, eftersom jag har läst denna bok då jag var yngre, men det var flera år sen så jag mindes inte så jättemycket från den, så jag gillade att läsa om den.

Just Maria Langs deckare är klara favorit hos mig, så jag riktigt njöt av att läsa denna bok igen.

Denna bok ingår även i Kaosutmaningen #27- en julig/vintrig bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar