torsdag 30 december 2021

Blood kissed (Lizzie Grace #1) av Keri Arthur

 

In a world where magic and science sit side by side, and powerful witches are considered necessary aides for all governments, Lizzie Grace is something of an outlier. Though born into one the most powerful blue blood witch families, she wants nothing to do with either her past or her magic.

But when she and Belle, her human familiar and best friend, open a small cafe in the Faelan werewolf reservation, she quickly finds herself enmeshed in the hunt for a vampire intent on wreaking bloody havoc. It’s a hunt that soon becomes personal, and one that is going to take all her skills to survive–that’s if the werewolves, who hate all things witch, don’t get her first.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Goodreads.


Denna bok blev jag tipsad av från den Australienska booktubern Noveltea Corner som läser mycket romance, och då jag tänkte att det kunde vara bra att välja en bok skriven av en Australiensk författare då jag behövde en ny ljudbok att lyssna på, då jag ännu inte hade bockat av det i Kaousutmaningen.

Då sen just denna genre inte är en genre jag brukar läsa så jag var jag lite nervös att jag inte skulle gilla boken, men den var riktigt bra och jag läste/lyssnade ut den på två dagar, och då var det 5½timmes lyssning som gällde. Sen var det nog inte riktigt så mycket romans som jag trodde efter vad jag hade fått för mig så det var väl det som gjorde att jag inte hade stora problem med boken då jag ändå är en stor fantasyläsare och jag gillar just varulvar och häxor i paranormala böcker.

Så denna bok ingår i Kaosutmaningen #4 - en Australiensk författare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar