lördag 11 december 2021

TV-serie-recension -Sense8 säsong 1&2

 

En grupp människor i från olika håll i världen upptäcker att de mentalt är ihopkopplade och kan känna och hjälpa varandra utan att fysiskt vara nära varandra - är denna TV-series karaktärers förmåga och det hjälper dem flera gånger då de hamnar i trubbel, men det största hotet mot dem är de människor som vill dem illa för vad de är för något och känner att de inte passar in i den övriga världen med oss vanliga människor.

Något som gör denna serie till något extra är vissa scener där flera karaktärer upplever saker tillsammans, de scenerna är så intensiva och så känslofulla att jag gillar att se dem. Finns även en scen med hur en man upplever kvinnlig PMS som gör mig så full i skratt (har aldrig gapskrattat på det sätter för något annat jag har sett någon gång tidigare). Det finns även en hel del HBTQ+ representation i denna som jag gillar att se, plus tillslut gillar jag även de olika kärleksrelationer och vänskapsrelationer som går utöver vad jag har upplevt eller sett i både böcker eller TV-serer/filmer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar