fredag 29 september 2023

Victober - TBR (läsplaner)


 Jag har nu i flera år deltagit i Victober, mer eller mindre varje höst/Oktober, och jag har lite smått funderat på vilka viktorianska klassiker jag vill läsa i år under Oktober / Victober.

Här är årets prompts: Jag har planer på att läsa The way we live now som är en group read bok för Victober. Sen har jag en till bok jag vill läsa, den finns i flera olika upplagor både som fysisk bok och på nätet som e-bok, en länk till där ni kan läsa vad den handlar om.

I övrigt  har jag inte bestämt mig för vad jag vill läsa, men har om jag kollar igenom alla jag har som föslag som jag vill flera bokval för alla punkterna för Victober.

Kate’s challenge: Read a Victorian work featuring a stranger/outsider Katie’s challenge: Read a piece of Victorian ‘New Woman’ fiction Marissa’s challenge: Read a Victorian work by an author who is new to you Petra’s challenge: Read a Victorian first-person narrative Ros’s challenge: Read a Victorian work in which class features strongly Group Read: The Way We Live Now, Anthony Trollope

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar