tisdag 19 september 2023

Tisdagstrion - Kvinnonamn i titeln

Temat för tisdagstrion - kvinnonamn i titeln, var ett lätt tema, nu var det bara att bestämma sig för vilka böcker jag ville ha med i trion bara. Och här är resultatet. 

Som vanligt så får ni kolla in länkarna till vad böckerna handlar om och/eller om ni vill veta vad jag tyckte om böckerna. Alla tre läste jag som ljudböcker, och ni som vet att jag ibland har problem med vissa ljudböcker (svårt att hålla koncentrationen fast vid dem och har en tedens att somna ifrån dem om de inte är bra) måste förstå att dessa är läsupplevelser som står ut.

  1. Uppdrag Hail Mary av Andy Weir

  2. Amari and the nighbrothers (Amari och nattbröderna) av B B Alston, en barnbok men inte en bok som du som vuxen ska låta bli att läsa, för det är underhållning på hög nivå.

  3. Finlay Donovan is killing it av Elle Cosimano, första ljudboken jag läste i år, och den var verkligen underhållande, jag hade svårt att försöka hålla mig för skratt då jag läste den, då jag inte ville skratta när resten av familjen skulle sova för natten.

8 kommentarer:

  1. Tre nya böcker för mig. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  2. tre nya titlar, läser sällan på engelska

    SvaraRadera
  3. Hail Mary har jag läst. Tyckte den var bra, men inte alls som Ensam på Mars.

    SvaraRadera
  4. tre titlar jag inte läst. men jag har sett Ensam på Mars

    SvaraRadera
  5. De två översta känner jag till men inte läst något.

    SvaraRadera
  6. Weir har jag läst två böcker av, den ena gillade jag, den andra inte

    SvaraRadera
  7. Weir känner jag till, dina andra två är nya för mig /Bokologen

    SvaraRadera
  8. Amari har jag läst, Hail Mary står oläst i hyllan och Finlay Donovan is killing it vil jag läsa.

    SvaraRadera