onsdag 11 maj 2016

Kulturkollos veckans utmaning

Har under dagen inte vetat alls vad jag skull uppdatera bloggen med, för att veckan har tagits över av Eurovision Song Contest, så det passade ju jätte bra med Kulturkollos veckans utmaning som är just Vad är din absoluta schlagerfavorit?

Den första fråga de ställer är vilken favorit vi minns mest. Och det finns så många jag gillar ska jag vara patriot och välja svenska så är det ju dessa:




Det är ju dem jag minns som de första vinnare när jag ens inte var intresserad av tävlingen.

Sen så är det ju dessa som är så bra















Och den andra frågan om vi har någon annan favorit än Frans och Sverige i år, det finns några som har gjort intryck på mig när jag har sett dem och det är


Australien



Frankrike



Spanien

5 kommentarer:

  1. Turkiets låt 2003 var riktigt bra. Och Frankrikes i år är en rejäl överraskning :)

    SvaraRadera
  2. För en gångs skull hejar jag faktiskt lite på Frankrike! :-)

    SvaraRadera
  3. My number one är också en favorit, den glömde jag!

    SvaraRadera
  4. Nu när det är klart så tycker jag synd om Australien inte vann. Det blev ju som i vår svenska att efter jury grupperna finns det en etta och när de har plusat på med folkets röster så vinner någon annan,,,Bra eller dåligt.....?

    SvaraRadera