måndag 2 maj 2016

Veckan bokbloggfråga


Barnboksbloggens bokbloggfråga denna vecka lyder :
Den här gången undrar hon hur vi tänker kring böcker när vi ska resa bort, hur många packar vi ned? Eller tar vi med en surfplatta/läsplatta full med böcker?

Jag brukar alltid packa för många om jag vet att det är en semester som jag kan läsa på, när det är familjen som reser på semester. Är det mera som att man ska besöka vänner och släkt då jag vet att det blir mindre läst då kan jag ta en bok och veta att det räcker.
Läs/surfplatta har jag inte provat att läsa på förrän nu det senaste, så om det är något annan en än pappersbok som har följt med på resan så har det varit en ljudbok nedladdad på telefonen.

7 kommentarer:

  1. Ja det där känner jag igen att packa för många.

    SvaraRadera
  2. Jag packar oxå alltid för många!!

    SvaraRadera
  3. Hellre för många än för få :) Kan ju bli så väldigt tråkigt annars...

    SvaraRadera
  4. Jag är också väldigt duktig på att packa för mycket... Men man vill ju inte bli utan att läsa! :)

    SvaraRadera
  5. Alltid bra att ha med sig någon extra och kanske också någon annan vill läsa en av de böcker man har med sig, då blir man glad :)

    SvaraRadera
  6. Jag brukar också försöka anpassa antalet böcker till typen av resa, men läsplattan har löst det på ett smidigt sätt.

    SvaraRadera
  7. Läsplatta kanske vore något, jag hänger envist kvar vid vanliga böcker ;)

    Här är mitt svar på frågan: https://justnujusthar.com/2016/05/05/bocker-pa-resa/

    SvaraRadera