torsdag 30 juli 2020

Hett i hyllan vecka 31 / 2020

Monika skriver så här om Hett i hyllan:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en pocket köpt på en bokrea för 10-15 år sen, som jag ännu inte har hunnit läsa:
En jagad manVad är det egentligen som händer i Stockholms finansvärld? Först hittas Tord Tårtan Svensson, nyss petad börs-VD, skjuten mitt under jaktpasset, med byxorna nere.
Snart flaxar alla i panik i ankdammen kring Norrmalmstorg. Mördaren vill släcka fler liv och allt tyder på att han känner sina offer mycket väl. Micke Norell, reporter på tidningen Finansvärlden, får i uppdrag att skriva om finansmorden. Snart inser han att offren har mer gemensamt än sin smak för snabba affärer och dyrbara gångkläder: alla är de på något sätt knutna till börsbolaget Kämpinge.
Medan Micke Nordell skriver på sin story samtidigt som han försöker få tillvaron att gå ihop med sin fru Saras karriär och unge Simon på dagis, tar saker och ting en obehaglig vändning.
Plötsligt är det honom alla vill åt. Både polisen och mördaren

4 kommentarer:

  1. Om jag läser författarnamnet rätt så har jag läst andra böcker av honom som jag tyckt varit bra!

    SvaraRadera
  2. Säger som Lotten, även om jag kanske inte varit riktigt lika förtjust u hans böcker 🙂

    SvaraRadera
  3. Däremot har jag aldrig läst något av Hans Olov Öberg.

    SvaraRadera
  4. Låter inte som min tekopp men jag gillar formgivningen på omslaget!

    SvaraRadera