söndag 19 juli 2020

Min bokresa # 99 - A new kind of summer book tag

För att få den bästa förklaringen till varför jag har valt den bok som jag valt så rekommenderar jag att gå till den länkade recensionen.
1. Start by recommending a book from the country you're in now - as close as you can find to the place you are!
Ännu en bok som jag läst för länge sen och inte har en recension på. Radhusdisco av Morgan Larsson som nästan är jämnårig med mig, och vi har växt upp i Trollhättan bägge två, dock gick vi i varsin av de två högstadieskolorna som fanns i Trollhättan på 80-talet. Sen så rör han sig i andra stadsdelar än vad jag gjorde plus jag var den hemmasittande läsande tysta flickan under mina skolår.

Tänkte även på en deckare av Ann Rosman (är inte helt säker på vilken men tror hennes andra deckare) som de är i Trollhättan och besöker ett äldreboende och en domarring som jag har bott i närheten av sen jag var tio år, så jag visste att när hon flyttade på ringen några hundra meter närmare boendet att det inte stämde.
2. Recommend a book from a different county or area of the country.
Koka björn av Mikael Niemi, en historisk roman med en deckargåta som utspelar sig i de nordligaste delarna av Sverige.
3. Recommend a book that reminds you of summers when you were young.
En sommar på luffen av Eli Åhman Owetz, jag har inte luffat runt i Sverige som huvudkaraktären gör men jag har rest mycket i Sverige och campat med mina föräldrar som barn. Plus att boken utstrålar sommarkänsla tycker jag.
4. Recommend a book from a country you've visited before.
Frankrike - Paris - No och jag av Delphine Vigan, denna bok var det ett tag sen jag läste så ingen recension finns tyvärr för det är en läsvärd bok.
5. Recommend a book from a country you'd like to visit next.
Japan - En katts resedagbok av Hiro Arikawa
6. Recommend a book from the furthest away place you can find!
New Zeeland - Himlakroppar av Eleanor Catton

Skulle vara intressant att höra era tankar om detta ämne lämna gärna en länk eller kommentar i kommentarerna.

Kolla in tidigare Bokresor här. 

1 kommentar:

  1. Lite kul att ditt svar på andra frågan kunde ha varit mitt svar på den första :) Här är mina svar:

    https://ewelinasbokblogg.blogspot.com/2020/07/min-bokresa-99-new-kind-of-summer-book.html

    SvaraRadera