söndag 18 oktober 2020

The DNF`s (Did not finnish) tag

Hittade en tag jag tyckte det skulle vara kul att svara på, det gäller de böcker du inte mäktar med att läsa ut av en orsak eller annan, frågorna är på engelska jag orkar tyvärr inte översätta dem men jag hoppas att ni förstår ändå:
1. Do you DNF?
Jag brukar inte välja att läsa ut böcker jag inte fastnar för, och brukar ofta då avsluta att läsa dem så fort som möjligt, det finns ju så många andra böcker jag vill läsa.

2. If you DNF a book- does it count towards books read for the month?
Brukar inte räkna dem mot böcker jag läser under en månad eller ett år. 3. Is there a difference between dnf and “just putting it down for a bit”
En del böcker vill jag läsa klart så visst finns det de böcker som jag har slutat läsa för tillfället, men räknar med att läsa klart dem. Jag är ju en humörläsare så det kan bero på att jag inte just nu vill läsa denna bok men kommer att vilja läsa den en annan dag, vecka eller månad. 4. What popular book have you dnf?
Kan inte riktigt komma på någon speciell bok som många har läst som jag inte har avslutat för jag inte gillat dem. Det finns en del som jag har gillat mindre än allmänheten, men det har ändå inte varit en bok som jag inte har avslutat för om jag ger en bok betyget 2 eller 3 av 5 möjliga så har jag ju ändå en lite tanke på att boken är underhållande för mig att läsa och läser då klart dem.
Men en klassiker som jag inte läste mer än ett par sidor i var Aniara av Harry Martinsson innan jag beslutade att det inte var något för mig (just då). 5. What book do you wish you had dnf?
Som sagt jag brukar ju inte läsa klart de böcker jag inte är intresserad av, så det finns ingen. 6. Do you ever re attempt to read a dnf? Has this ever been successful for you? Nja jag har inte specifikt tänkt prova att läsa en bok igen då jag har provat den men inte gillat det jag läst första gången. Däremot kan jag ju tänka mig att prova en annan bok av samma författare, det är ju inte så jag dömer ut en författare efter första boken jag läser av hen.
7. What do you do with books you dnf? Jag lånar ofta mina böcker så jag lämnar tillbaka dem olästa,. Men om det är min egna så vill jag ju inte spara på den så jag skänker bort den.
8. Do you choose more or less risky titles because of your stance on dnf?
Vad jag väljer att läsa beror inte på det, men oftast håller jag ju mig till de böcker jag vet jag gillar. Men ibland gillar jag ju att prova på något nytt och det är inget som hindrar mig. 9. Tag 5 BookTube Buddies - or however many people you want.
Vet inte om jag ska lista några specifika i mitt fall bloggvänner då jag inte är en booktuber, men ni som läser mina svar här får gärna svara själva, och om ni gör så lämna en kommentar till era svar för jag vill ju gärna se dem.

Två som jag kom att tänka på skulle vara kul att se göra denna tag är:
Ewelinas bokblogg
Vargnattsbokhylla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar