onsdag 28 oktober 2020

Läsplanering inför November - ett par readathons???

 Jag har under nästan hela året hoppat på och läst böcker för en massa läsutmaningar-readathons som jag har tyckt verkat intressant att medverka i.

Har tänkt att försöka ta det lite lugnt och inte vara så fast i min läsning under November, även om jag har en hel del biblioteksböcker jag har lånat och behöver läsa innan jag lämnar tillbaka dem, och bara läsa det jag har lust till vid tillfället jag ska läsa något.

Men jag har ändå haft ögonen på Nonfiction November, en readathon som jag har vetat har funnits i flera år redan, och jag har en hel del fakta eller sakprosa som jag har tänkt läsa, så det stör inte de lösa läsplaner jag har tänkt för November.

Information om läsutmaningen finns i beskrivningen under videon.

Sen såg jag för några dagar sen även denna readathon - Belivathon som är att läsa barnböcker för åldern 9-12 år (middlegrade), men jag tänkte jag har det rätt öppet för vad jag läser utav de utmaningarna, för jag har en hel del barnböcker som ligger på hög som jag vill läsa, så det skulle inte vara en större utmaning för mig att hoppa på och läsa några böcker för den readathonen. Här finns också den mesta informationen i beskrivningen av videon, om inte i videon.
Vad jag kommer att läsa får ni se i min sammanställning för November månad på bloggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar