fredag 9 oktober 2020

Helgfrågan vecka 41 / 2020

 

Lite kul att jag nu när jag tänkte svara på helgfrågan satt att tänkte att nog hösten är min favoritsäsong då bonusfrågan handlar om vad vi mest gillar med hösten.

Och det jag tänkte på att jag gillar med hösten är den klara och friska luft det är, för jag satt och väntade på bussen och det är idag en solig och fin höstdag, och att jag tycker om alla härliga färger det blir på bladen även om min favoritfärg är när de allra första björkbladen visar sig på våren.

Sen även då det regnar och är värsta höstovädret är det ju härligt om man slipper gå ut, utan kan gosa ner sig i soffan med filtar och en god bok och bara få mysa. Levande ljus är inte illa då heller.

Den riktiga frågan gällde om det var någon bok vi såg framemot i höst, och som vanligt har jag dålig koll på vilka böcker som kommer ut, men för några veckor sen fick jag ju reda på att Amanda Hellberg släpper en ny bok så den måste det ju bli. Jul i krinolin.



6 kommentarer:

  1. Trevligt omslag på Hellbergs bok.

    SvaraRadera
  2. Tycker Jul i krinolin har så otroligt fin omslag!

    SvaraRadera
  3. Så otroligt vackert omslag på den boken.

    SvaraRadera
  4. Den boken såg lockande ut nu när det närmar sig jul

    SvaraRadera
  5. Jul i krinolin har jag reserverat på biblioteket. Och visst, höstfärgerna är vackra, känns som om det var särskilt med det just i år, åtminstone här.

    SvaraRadera