tisdag 13 oktober 2020

Tisdagstrion - Fiktiva karaktärer jag kan tänka mig att döpa ett husdjur efter

 Ugglan & bokens tisdagstrio denna tisdag handlar om vilka fiktiva karaktärer vi kan tänka oss att döpa husdjur efter.

Jag gör en liknande trio som Helena gjort med husdjur jag ägt som faktiskt haft namn efter fiktiva karaktärer,







  1. Tintin, döpte jag en av mina undulater till. Bonus skulle kunna vara att jag mycket väl skulle kunna tänka mig även ett husdjurs namn skulle kunna vara Milou.
  2. Smilla som Helena själv nämnde skulle jag mycket väl kunna tänka mig att döpa ett husdjur efter.
  3. Pelle hette en katt jag hade när jag var liten.
  4. Kom precis på en bonus Minoo, från Engelforstrilogin av Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg.

11 kommentarer:

  1. Minoo skulle jag också kunna tänka mig!

    SvaraRadera
  2. Tintin tycker jag passar för såväl undulater som katter och hundar.

    SvaraRadera
  3. Under åren jag var mellan fem och tjugofem hade vi tre olika katter som hette Pelle. Fantastiskt fina katter alla tre.

    SvaraRadera
  4. Bra namn allihop. Kände faktiskt en hund som hette Milou en gång, rätt ras och allting.

    SvaraRadera
  5. Fina namn. Roligt att du tänkte på milou.

    SvaraRadera
  6. Nu kom jag ju på att min undulat som jag hade när jag var liten hette Pippi och hunden vi hade till jag var tre år hette Baron "Barro" Kurridutt.
    Smilla och Minoo är fina namn.

    SvaraRadera
  7. när jag var liten hade jag en Fox terrier som hette Pelle. honom körde mjölkbilen över

    SvaraRadera
  8. Minoo var bra! Och Milou är ju jättefint!

    SvaraRadera