söndag 7 februari 2021

Det som göms i snö av Carin Gerhardsen

 

Första boken efter populära Hammarbyserien är en psykologisk thriller med gastkramande intrig och fullständigt oväntade vändningar.

Ett otroget kärlekspar sätter sig i bilen för att hitta en avskild mötesplats. En ung, vilsen kvinna får oväntat lift av en främling. En man kör för fort på de snötäckta vägarna. Alla inblandade har passerat samma ravin. Men bara en har kört någon av vägen, bara en har lämnat någon att dö.

Från att inte ha känt till varandra knyts de samman av en eskalerande våldsspiral, och fastän ingen av dem känner till hela bilden är det ändå någon som vet tillräckligt för att berätta historien.

Det som göms i snö är en oförutsägbar psykologisk thriller, där ingenting är vad det ger sig ut för att vara. Skuld, hat och destruktivitet är det bränsle som driver berättelsen framåt, och i fjärran hägrar hämndens ljuva eufori.

CARIN GERHARDSEN är matematikern som bygger mordgåtor likt ekvationer. Hon är en internationell bästsäljare vars böcker översatts till mer än 25 språk och sålt i mer än 3 miljoner exemplar. Alla åtta delarna i Hammarbyserien har legat överst på försäljningslistorna och hennes böcker är ett givet inslag i svenska bokhyllor.

Bokomslag och beskrivning hämtad från Bokus.

Efter att jag har läst författarens Hammarbyserie och gillat den, så har jag länge tänkt att jag ville läsa denna bok, utifrån titeln tänkte jag att den skulle passa bra att läsa under vintertid, och det passade ju speciellt bra just nu då vi har snö och vinter.

Sen ska jag säga att den var verkligen inte en som den deckare jag trodde den skulle vara, och det är inte att den var dålig för den är bra men inte som en dussin deckare precis med alla twister och vändningar som handlingen tar. 

Denna bok kommer ingå i Kaosutmaningen # 32 som en bok som handlar om böcker etc, kan inte gå in närmare på vad som gör att jag säger så för jag tycker det är en av sakerna som gör boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar