torsdag 11 november 2021

Hett i hyllan vecka 45 / 2021

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken 
Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en bok som dök upp i brevlådan, de där överraskningsrecensionsexemplaren blir aldrig lästa verkar det som, även om de låter väldigt intressanta...


Sex minuter, det var allt som behövdes för att ödelägga polisen Ted Conkaffeys liv. Åtalad, men inte dömd, för våldtäkt och misshandel av en 13-årig flicka lämnar han stadslivet och försöker leva undanskymt i närheten av krokodilträsken vid Crimson Lake. Människorna i byn inser dock snart vem han är, och de är beredda att gå långt för att jaga bort honom.

Amanda Pharrell vet hur det är att vara samhällets fiende. Efter att ha avtjänat ett långt fängelsestraff för mord på en gymnasiekompis har hon nu startat en privat detektivbyrå i området. När hon tar sig an fallet med den försvunne författaren Jake Scully inser hon att hon behöver hjälp av den ende i stan som förmodligen är mer hatad än hon själv Ted Conkaffey. 

1 kommentar:

  1. Den har jag läst! Den är riktigt bra, gillade den mycket.

    SvaraRadera