tisdag 16 november 2021

Tisdagstrion - Vägar, broar och tunnlar

 I tisdagstrion denna gång är temat Vägar, broar och tunnlar och så här blev min trio

  1. Dolt i mörker av Elly Griffiths, har en tunnel på omslaget som även ingår i handlingen, sen är detta en av mina deckarfavoriter, med arkeologen Ruth Galloway som hjälper polisen med utredningar av brott.

  2. PET av Akwaeke Emezi, vägar på omslaget, handlar om en flicka som hjälper PET att jaga ett monster i ett samhälle som säger att monster inte finns, en bok jag verkligen rekommenderar.

  3. Det lilla bageriet på strandpromenaden (en strandpromenad kan väl nästan kallas för en bro då det är en form av brygga eller? i alla fall om jag jämför hur det är i Smögen) av Jenny Colgan, denna bok utspelar sig till största delen på en ö där en bro går till som har en stor handling som utspelar sig på den som är vital för bokens handling.



6 kommentarer:

  1. När jag får en längtan efter en gullig bok ska jag prova Det lilla bageriet på strandpromenaden ;)

    SvaraRadera
  2. Griffiths och Colgans bok har jag läst. Emezis bok vill jag läsa.

    SvaraRadera
  3. PET kände jag inte till, den såg intressant ut

    SvaraRadera
  4. Den första och den sista har jag läst. Den i mitten kände jag inte till.

    SvaraRadera
  5. Är också ett stort fan av Ruth Galloway :-)

    SvaraRadera