tisdag 2 november 2021

Tisdagstrion - Böcker/författare från mina hemtrakter

Tisdagstrio-dags, denna gång med temat Böcker/författare från mina hemtrakter. Och det temat är inte svårt utan det blir nästan svårt att begränsa, tänkte även på Helen Tursten (Göteborg) deckare och andra deckare som utspelar sig runt omkring Göteborg och dess trakter då de för det mesta rör sig i närheten av där jag bor då Trollhättan ligger ca 7 mil norr om Göteborg. Även Jan Löf, som jag hade med i tisdagstrion för två veckor sen. Men det blir denna trio för denna vecka.

  1. Brudslöjan av Kamilla Oresvärd, utspelar sig i Vargön med omkrets (Trollhättan och Göteborg) och då jag bor i Trollhättan så passar denna bok verkligen in på att utspela sig i mina hemtrakter. Sen är det även en deckare som är intressant och jag gillar att läsa om platser jag känner igen.

  2. Route 66 går till Trollhättan av Bodil Sjöström, där författaren är från Trollhättan och boken handlar om en roadtrip som ett lesbiskt par tar sig för men även om en anhörig med Ahlzeimers.

  3. Ännu en Trollhättebo som skriver en biografi om att växa upp i Trollhättan och som är jämnårig med mig så inkänningsfaktorn är stor i denna bok. Radhusdisco av Morgan Larsson.

11 kommentarer:

  1. Radhusdisco har jag läst. Den är ett fantastiskt tidsdokument.

    SvaraRadera
  2. Vilken blandning! Har inte hört talas om ngn av dessa, men jag gillar titeln "Radhusdisco"

    SvaraRadera
  3. Vem kunde väl tro att Route 66 går till Trollhättan? :))

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen! Har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  5. Radhusdisco känner jag igen, men de andra var helt nya för mig.

    SvaraRadera
  6. Radhusdisco verkar lovande! Tycker om biografier!

    SvaraRadera
  7. Radhusdisco har jag sett men inte läst. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  8. Radhusdisco har jag läst, men inte de andra två. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  9. Det är roligt att få veta var alla håller hus. Och mycket nya böcker blir det. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  10. Gillar också att läsa om platser jag besökt och känner till. Radhusdisco skulle jag vilja läsa!

    SvaraRadera