torsdag 18 november 2021

Hett i hyllan vecka 46 / 2021

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en bok som kommit som ett överraskningsrecensionsexemplar till min brevlåda hösten 2018, som jag ännu inte har läst.


Lucy har skrivit på sin avhandling om Sapfo i nio år när förhållandet med pojkvännen tar slut och det blir omöjligt för henne att bo kvar i Phoenix. Systern Annika insisterar på att Lucy ska passa hennes hund och bo i systerns fantastiska hem, en glaskub i Venice Beach.

Men Lucy finner ingen lindring från ångesten. Inte hos den grekiska kör av kvinnor hon möter i gruppterapin för kärleksberoende. Knappast heller på Tinder. Inte ens i den kravlösa ömheten hos hunden Dominic. Men allt förändras en dag vid stranden när hon spanar in en gåtfull simmare. Efter att ha blivit varse hans identitet tvingas Lucy att fullständigt omvärdera sin syn på vad kärlek och förhållanden kan vara.

4 kommentarer:

  1. Den här står oläst hos mig också, men jag har inte den minsta lust att läsa den...

    SvaraRadera
  2. Helt okänd författare för mig. Kanske är boken bra?

    SvaraRadera
  3. Ibland tänker jag att de där överraskningsexen är lite som de böckerna som säljs på rean (även om man kan fynda där). De har liksom inte sålt så bra och då skickar förlagen ut några extra ex för recension.

    SvaraRadera
  4. Den har jag också läst. Tyvärr, skulle jag nästan säga. Passade inte mig alls.

    SvaraRadera