onsdag 17 november 2021

The haunting of tram car 015 (Dead Djin universe #0.3) av P Djeli Clark



P. Djèlí Clark returns to the historical fantasy universe of "A Dead Djinn in Cairo", with the otherworldly adventure novella The Haunting of Tram Car 015.
Cairo, 1912: The case started as a simple one for the Ministry of Alchemy, Enchantments and Supernatural Entities ? handling a possessed tram car.
Soon, however, Agent Hamed Nasr and his new partner Agent Onsi Youssef are exposed to a new side of Cairo stirring with suffragettes, secret societies, and sentient automatons in a race against time to protect the city from an encroaching danger that crosses the line between the magical and the mundane.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från SF Bokhandeln.

Hade hört talas om denna novell, även om jag inte läst original-fantasyberättelsen då jag behövde en lite kortare ljudbok att lyssna till som avgjorde att jag valde denna till att lyssna på innan jag somnar på nätterna. Tyvärr är det en sådan där bok/novell som jag inte gav tillräckligt med koncentration att lyssna på, för jag tror den var bättre än jag minns då jag var klar med dne.

Ska nog lyssna på den igen för att få mer behållning av den, och denna gång ska jag nog ha sett till att läsa original huvudboken först- A dead Djin in Cairo.

Denna ingår även i Kaosutmaningen # 11 - en bok med ett eller flera fordon på omslaget, "spårvagn" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar