lördag 27 november 2021

The haunting of Hill House av Shirley Jackson

 

Dr. Montague, an occult scholar, and his team--Theodora, his assistant; Eleanor, a fragile young woman with a close acquaintance with the paranormal; and Luke, the future heir of Hill House--conduct an unusual research project in a reputedly haunted house. 

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Denna hade jag tänkt att läsa länge, för att sen kunna se TV-serien och nu blev det dags, då jag behövde en ny ljudbok att läsa.

Och detta var en bra ljudbok, för den var lagom spännande och skrämmande så den höll mitt intresse uppe, så jag hängde med på vad jag hörde, och inte tappade bort koncentrationen så jag inte kom ihåg vad den handlade om eller hade svårt att hänga med i handlingen. Men inte så spännande och skrämmande så jag inte kunde somna eller sova efteråt då jag brukar lyssna på mina ljudböcker ca 30-60 min innan jag ska somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar